به گزارش فراز، شرکت کانتار اعلام کرد آمازون که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تاسیس شد، با ارزش ۶۸۴ میلیارد دلار، باارزشترین برند جهان مانده است وبعد از آن اپل با ۶۱۲ میلیارد دلار در رتبه دوم و گوگل با ۴۵۸ میلیارد دلار در رتبه سوم و مایکروسافت با ۴۱۰ میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار دارد.
تنسنت که بزرگترین شرکت رسانه اجتماعی و بازی ویدیویی چین است، در رتبه پنجم و علی بابا در رتبه هفتم قرار گرفت. فیس بوک با ارزش ۲۲۶ میلیارد دلار میان این دو برند چینی در رتبه ششم جای گرفت.
گراهام استپل هرست، مدیر استراتژی جهانی کانتار برند زی اظهار کرد: برندهای چینی به طور پیوسته و به تدریج در حال پیشرفت هستند و پیشرفت قابل توجهی داشته اند.
ارزش پنج برند بالاتر از دو برابر شده که در صدر آنها برندهای چینی Pinduoduo، میتوآن، موتای، تیک تاک و برند آمریکایی تسلا قرار دارند. تسلا در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و سریعترین رشد را داشته و به باارزشترین برند خودرو تبدیل شده است. ارزش تسلا بر مبنای سالانه ۲۷۵ درصد افزایش یافته و به ۴۲.۶ میلیارد دلار رسیده است.
برندهای چینی برتری خود را نسبت به برندهای اروپایی تحکیم کرده اند. چین در ۱۰۰ برند برتر جهان سهم ۱۴ درصدی دارد که بالاتر از ۱۱ درصد در یک دهه پیش است در حالی که سهم برندهای اروپایی هشت درصد است که کمتر از ۲۰ درصد در یک دهه پیش است. برند اروپایی برتر لوییس ویتون در رتبه بیست و یکم قرار دارد و پس از از آن گروه نرم افزاری SAP آلمان در رتبه بیست و ششم قرار دارد. تنها برند بریتانیایی این فهرست ودافون است که در رتبه شصتم ایستاده است.
بر طبق گزارش رویترز، برندهای آمریکایی صدرنشین این فهرست بوده اند و سریعترین رشد را در یک سال گذشته نشان داده اند و سهم آنها از ۱۰۰ برند برتر جهان ۷۴ درصد بوده است.
ویدیو:
سرنوشت دختر علوم تحقیقات
در دارالخلافه با بهزاد یعقوبی
مرز حریم خصوصی و عرصه عمومی کجاست؟